Τίτλος: 4+1 Tips για αποτοξίνωση μετά τις γιορτές


Οι γιορτές είναι η εποχή του χρόνου που αρκετοί από εμάς ξεφεύγουμε από τις υγιεινές διατροφικές μας συνήθειες και επιδιδόμαστε στην κατανάλωση υπερβολικών θερμίδων με υδατάνθρακες, ζάχαρη, αλκοόλ, ενώ απέχουμε από φυσικές δραστηριότητες. Ενώ τα παραδοσιακά γιορτινά τραπέζια ποικίλλουν και κάποια μπορεί να περιλαμβάνουν υγιεινές επιλογές, συχνά δελεαζόμαστε από τα πιο ανθυγιεινά (και γιατί όχι; δουλεύουμε σκληρά όλο τον χρόνο!) και λόγω της διάρκειας των εορτών μπορεί πολύ εύκολα να καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες αυτών.


Και μετά τις γιορτές…Τι; 


Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα υπερβολικού βάρους ή κόπωσης από τη διαταραχή που προκαλεί η υπερκατανάλωση. Αποτελεί πρόκληση λοιπόν μετά τις γιορτές η επαναφορά του οργανισμού σε ισορροπημένη κατάσταση με τις σωστές πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και φυτικές ίνες που προσφέρουν πλούσια ενέργεια αλλά και φυσική αποτοξίνωση. 


Ακολουθούν συμβουλές  για την καλύτερη αποτοξίνωση μετά από το γιορτινό τραπέζι:


Καθαρίζουμε τα ντουλάπια από δελεαστικές λιχουδιές

Ξεκινώντας, μια καλή ιδέα είναι να αδειάσουμε τα ντουλάπια και το ψυγείο μας από ζαχαρούχα ποτά, και γλυκά και να τα αντικαταστήσουμε με φρούτα, αφεψήματα από βότανα ή νερό.


Επιστρέφουμε στο πρόγραμμά μας

Στις διακοπές είναι αναπόφευκτο να ξυπνάμε πιο αργά από το συνηθισμένο, να τρώμε ακανόνιστα ή να τσιμπολογάμε μέχρι αργά το βράδυ, ειδικά όταν παρευρισκόμαστε σε συγκεντρώσεις. Αυτή η συνήθεια μπορεί πολύ εύκολα να διαρκέσει, γι’ αυτό και η γρηγορότερη επαναφορά σε μια ρουτίνα τριών γευμάτων την ημέρα με υγιεινά σνακ ενδιάμεσα είναι σημαντική.


Προσέχουμε την ποσότητα και την ποιότητα του φαγητού μας

Μετά από μια περίοδο χαλαρότητας, έρχεται και η περίοδος της επιφυλακτικότητας. Το να έχουμε τις σωστές ποσότητες πρωτεϊνών, υδατανθράκων και λαχανικών στο πιάτο μας είναι το κλειδί για καλά ισορροπημένα γεύματα.


Έτσι: προσπαθούμε να τρώμε κυρίως τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες όπως τα όσπρια (φασόλια, φακές, φάβα,) φρέσκα λαχανικά, αποξηραμένα φρούτα και να αποφεύγουμε τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες (ζάχαρη ή αμυλούχα). 


Για σνακ, μπορείτε να διαλέξετε στο organicon.gr από την μεγάλη γκάμα υγιεινών μπαρών ανάλογα με τη ρύθμιση που επιθυμείτε (χωρίς ζάχαρη, KETO, οσπρίων, ξηρών καρπών κτλ) που ενσωματώνουν αυτά τα συστατικά σε απλές μπουκιές. (Δείτε εδώ)


Μη στερηθείτε όμως το γλυκό σας, καθώς υπάρχουν πολλές εναλλακτικές επιλογές σοκολατών χωρίς ζάχαρη με εκλεκτά συστατικά ακόμη και με ζωντανές καλλιέργειες. (Δείτε εδώ)


Προτιμήστε για ένα δυνατό πρωινό δημητριακά με λίγη ζάχαρη ή και καθόλου, δοκιμάζοντας εύκολες και γρήγορες συνταγές με μέλι, ψευδοδημητριακά, μούσλι και αποξηραμένα φρούτα. Μπορείτε να τα συνδυάσετε με διάφορα τσάγια ή αφεψήματα αποτοξίνωσης που θα βρείτε εδώ. 


Τέλος, δεν πρέπει να ξεχάσουμε να πίνουμε άφθονο νερό για την ταχύτερη αποτελεσματικότητα της αποτοξίνωσης.



Επιστρέφουμε στην άσκηση και στο πρόγραμμα ύπνου μας

Η καθημερινή άσκηση μας παρακινεί να τρώμε πιο υγιεινά - πέρα από την ψυχική μας ευεξία και τη βελτίωση της φυσικής μας κατάστασης. Φροντίζουμε να έχουμε 7 με 8 ώρες συνεχόμενου ύπνου καθημερινά (όχι πολύ αργά), που βοηθούν το μεταβολισμό μας να λειτουργήσει καλύτερα. Περιποιηθείτε τον εαυτό σας πριν τον ύπνο. Λουστείτε με ένα αρωματικό σαμπουάν και μαλακτικό που θα σας αφήσουν με ένα αίσθημα φρεσκάδας και απαλότητας. Προσθέστε στο “τελετουργικό” σας, φυσικά προϊόντα με αρώματα που σας χαλαρώνουν. Μη διστάσετε ακόμα να αρωματίσετε το δωμάτιό σας με το αγαπημένο σας αιθέριο έλαιο

(Αναζητήστε φυσικά προϊόντα περιποίησης εδώ)



Όσο για τις λιγούρες μας…


Είναι σημαντικό:

να τρώμε διατροφικά ισορροπημένα γεύματα που θα διατηρούν σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και θα μας αφήνουν χορτάτους και με λιγότερες πιθανότητες να λιγουρευόμαστε γλυκά,

να συμπεριλάβουμε πρωτεΐνη σε κάθε γεύμα, 

να πίνουμε άφθονο νερό και φυσικά 

να έχουμε στη διάθεσή μας υγιεινά σνακ, τα οποία μπορούμε να βρούμε σε αφθονία όταν περιηγηθούμε στις σελίδες του organicon.gr.